foto1
Mahasiswa Baru TA 2018 Prodi Pendidikan Bahasa Inggris
foto1
National Seminar TOEFL
foto1
Kabinet ESA NOID 2018/2019
foto1
Teaching English is Fun
foto1
Kabinet ESA NOID 2018/2019


 

A.      Identitas Diri

 

1

Nama Lengkap (dengan gelar)

Suharni, S.Pd., M.Pd.

2

Jenis Kelamin

Perempuan

3

Jabatan Fungsional/Pangkat

Lektor / IIIc

4

NIDN

10-0801-8201

5

Tempat/Tanggal Lahir

Padang / 08 Januari 1982

6

E-Mail

suharnithalib5@gmail.com

7

Nomor Telpon/HP

081266380014

8

Alamat Rumah

Jl. Gurun Panjang IB Gunung Pangilun Padang

9

Program Studi

Pendidikan Bahasa Inggris

10

No Sertifikat Dosen

15110300309024

 

URL SINTA

http://sinta2.ristekdikti.go.id/authors/detail?id=5984742&view=overview

 

 

 

 

B.      Riwayat Pendidikan

 

 

S-1

S-2

Nama Perguruan Tinggi

Universitas Negeri Padang

Universitas Negeri Padang

Bidang Ilmu

Pendidikan

Pendidikan

Tahun Masuk

2000

2008

Tahun Lulus

2005

2014

Judul Skripsi/Tesis/ Disertasi

Students’ perception on the Use of Indonesian Folkstales in Enriching Elementary School Students’ Vocabulary

The Effect of RAFT (Role, Audience, Format, and Topic) Strategy

toward Students’ Ability in Paragraph Writing

(A Study at the First Year Students of College of Teacher Training and Education (STKIP) - PGRI West Sumatera

Promotor

1.  Prof. Dr. H. Zainil, M.A

2.  Drs. Edi Trisno, M.A

1.     Prof. Dr. H. Mukhaiyar, M.Pd.

2.  Dr. Hj. Desmawati Radjab, M.Pd.

 

 

 

C. Riwayat Jabatan Fungsional

 

Nama Jabatan

No SK

Tgl SK

TMT

Kum

Lebih Kum

Asisten Ahli

Madya/AA-100

277/010/KP/SK-PAK/2009

1 September 2009

1 September 2009

100

47.5

Lektor

173/010/KP/SK-PAK/2014

22 April 2014

1 Mei 2014

200

78.5

 

 

 

D.      Riwayat Kepangkatan/Golongan

 

Nama pangkat/

Golongan

No SK

Tgl SK

TMT

Tahun

Bulan

Penata Muda

TK.I-III/B

1372/K10/KP-INPS/2016

11 Agustus 2016

1 September 2016

2016

September

 

 

 

E.       Pengalaman Penelitian

 

No

Tahun

Judul Penelitian

 
 

1

2006

Student’s Perception on the Use of Famous Indonesian Folkstales in Enriching Elementary School Students’ Vocabulary

 

 

2

2008

Teacher’s Feedback on Students Writing Quality

 

 

3

2013

The Effect of RAFT Strategy toward Students’ Ability in Argumentative Paragraph Writing

 

4

 

Improving Students’ Ability in Narrative Paragraph Writing by Using Role, Audience, Format, and Topic Strategy

 

5

2014

Improving Students’ Ability in Narrative Paragraph Writing by Using Role, Audience, Format, and Topic Strategy

 

6

2014

Using Tongue Twister in Improving Students’ Pronunciation

 

7

2014

Analisis Soal Bahasa Indonesia Kelas XII di SMA Adabiah Padang

 

8

2016

Using Presentation, Practice, and Production Strategy Toward Students’ Ability in Comparison and Contrast Paragraph Writing

 

9

2016

Pronouncing English Fricative by Using Tongue Twister

 

10

2016

Improving Students’ Writing Ability by Using Contextual Teaching and Learning

 

11

2017

Students’ Ability in Using Prefix

 

12

2017

The Development of English Textbook Based on problem-Based Learning for Junior High School Class VII as the Implementation of Curriculum 2013

 

13

2017

 

Pengembangan Buku Teks Bahasa Inggris Berbasis Problem Based Learning Untuk Sekolah Menengah Pertama Kelas VII Implementasi  Kurikulum 2013

 

 

14

2018

Pengembangan Buku Ajar Reading menggunakan Multimodality yang berbasis Pendidikan Karakter

 

 

 

 

F.       Pengalaman Pengabdian Kepada Masyarakat

 

No

Tahun

Judul Pengabdian

 
 

1

2007

Kiat Sukses UN 2007 di SMK Dhuafa Padang

 

2

2013

One Day with Funtastic English at SDN. No 11 Kp. Tarandam Kecamatan Koto IX Tarusan, Pesisir Selatan

 

3

2013

“Innovative and Attractive English Materials for Young Learners at SDN Mandeh”

 

 

4

2015

Pembudidayaan Tukik di Pantai Air Manis Padang Implementasi Mata Kuliah TOURISM

 

 

5

2016

Pelatihan Penulisan Penelitian Tindakan Kelas (PTK) kepada Guru-Guru MGMP Bahasa Inggris Kota Solok sebagai Upaya Peningkatan Kemampuan Guru dan Profesional Guru

 

 

6

2016

Pengajaran Teknik dan Kiat Sukses dalam Mengahadapi Lomba Speech Tingkat SMA kepada Murid-Murid SMAN.2 BAyang Pesisir Selatan

 

 

7

2017

Melaksanakan Kegiatan Pengabdian Pada Masyarakat dalam bentuk pelatihan Bahasa Inggris Tour Guide kepada pemuda kampung Guo melalui metode interaksi untuk mempromosikan objek wisata air terjun Lubuak Tampuruang Padang Sumatera Barat

 

8

2017

Sosialisasi Kelompok-Kelompok Sadar Wisata pada Masyarakat Guo dalam Memajukan Potensi Alam Air Terjun Lubuak Tampuruang Padang, Sumatera Barat

 

 

 

 

G.      Publikasi Artikel Ilmiah dalam Jurnal

 

No.

Judul Artikel Ilmiah

Nama Jurnal

Volume/ Nomor/ Tahun

1

Student’s Perception on the Use of Famous Indonesian Folkstales in Enriching Elementary School Students’ Vocabulary

 

Tidak diterbitkan dalam Jurnal dan hanya berupa makalah, namun dipresentasikan di seminar dosen yang diadakan oleh UP3M

2006

2

Teacher’s Feedback on Students Writing Quality

 

Tidak diterbitkan dalam Jurnal dan hanya berupa makalah, namun dipresentasikan di seminar dosen yang diadakan oleh UP3M

2008

3

The Effect of RAFT Strategy toward Students’ Ability in Argumentative Paragraph Writing

Jurnal ERUDISI

ISSN: 2087-8370

 

 

Vol. 3, No. 2,

September 2013

4

Improving Students’ Ability in Narrative Paragraph Writing by Using Role, Audience, Format, and Topic Strategy

Jurnal Penelitian dan Karya Ilmiah MENARA Ilmu

ISSN: 1693-2617

 

Vol. 3, No. 45,

Februari 2014

5

Using Tongue Twister in Improving Students’ Pronunciation

Jurnal Penelitian dan Karya Ilmiah MENARA Ilmu

ISSN: 1693-2617

 

Vol. 8, No. 46,

Maret 2014

6

 

Using Presentation, Practice, and Production Strategy Toward Students’ Ability in Comparison and Contrast Paragraph Writing

Jurnal CURRICULA

 

 Submitted :23-09-2016, Reviewed:23-09-2016, Accepted:06-10-2016

 

http://ejournal.kopertis10.or.id/index.php/curricula/article/view/924

 

 

 Vol. 1, No. 1 (2016)

 

 

7

Pronouncing English Fricative by Using Tongue Twister

Proceeding ACER-N 2016

ISBN: 987-983-2267-95-9

 

8

Improving Students’ Writing Abiliy by Using Contextual Teaching and Learning

Jurnal TELL US

ISSN: 2442-7608

 

Vol. 2, No. 2,

Desember 2016

9

Students’ Abiliy in Using Prefix

Jurnal CURRICULA

Submitted: 29-10-2016, Reviewed: 29-10-2016, Accepted: 17-07-2017

 

http://dx.doi.org/10.22216/jcc.v2i3.2006

Vol 2, No 3 (2017)

10

The Development of english Textbook Based on problem-Based Learning for Junior High School Class VII as the Implementation of Curriculum 2013

Advanced in School Science, Education and Humanities Research (ASSEHR) Published by Atlantis Press

Vol 110 (ISELT 2017)

11

The VAlidity of BAsic Reading textbook Oriented to character Education by Using Multimodality

Prosiding Setali (Seminar Tahunan Linguistik)

5 MAy 2018

 

 

 

H.      Pemakalah Seminar Ilmiah (Oral Presentation)

 

No.

Nama Pertemuan Ilmiah/ Seminar

Judul Artikel Ilmiah

Waktu dan Tempat

1.

ACER-N 2016

Pronouncing English Fricative by Using Tongue Twister

30 November s.d. 1 Desember 2016 di Grand Inna Muara Hotel, Indonesia

 

 

 

I.         Perolehan HKI

 

No.

Judul/Tema HKI

Tahun

Jenis

Nomor P/ID

1.

The Effect of RAFT (Role, Audience, Format, And Topic) Strategy toward Students’ Ability in Paragraph Writing; A Study at the First year Students of College of Teacher Training and education (STKIP) - PGRI West Sumatera

2018

Karya Tulis (Tesis)

000115852

 

 

 

 

J.       Penghargaan dalam 10 tahun Terakhir (dari pemerintah, asosiasi atau institusi lainnya)

 

No.

Jenis Penghargaan

Institusi Pemberi Penghargaan

Tahun

1.

Dosen Berprestasi III Prodi Pendidikan Bahasa Inggris STKIP PGRI Sumbar Tahun akademik 2014/2015

STKIP PGRI Sumbar

2015